山巒村莊.jpg

在筆者那個年代的國語歌曲,很是有幾首經典名曲的,就像這首﹝奉獻﹞,就是其中之翹楚,至少我認為是的,這首歌讓人有感恩情懷抒發的的播種…萌芽,也領悟到真正的愛應該要跨出家門,應該要更寬廣才對,很符合目前我的心情。與各位分享!

 

主唱:蘇芮 作詞:楊立德   作曲:翁孝良   編曲:陳志遠
 

長路奉獻給遠方 玫瑰奉獻給愛情
Long roads devoted to the far, roses devoted to love.


我拿什麼奉獻給你 我的愛人
What can I devote to you, my lover


白雲奉獻給草場 江河奉獻給海洋
Clouds devoted to the grass, rivers devoted to the ocean.


我拿什麼奉獻給你 我的朋友
What can I devote to you, my friend.

我拿什麼奉獻給你我不停的問
What can I devote to you, I keep asking


我不停的找
I keep searching


不停的想
keep thinking

白鴿奉獻給藍天 星光奉獻給長夜
Doves devoted to the sky, stars devoted to the long night


我拿什麼奉獻給你 我的小孩
What can I devote to you, my child.


雨季奉獻給大地 歲月奉獻給季節
Rainy seasons devoted to the earth, years devoted to the seasons.


我拿什麼奉獻給你 我的爹娘
What can I devote to you, my parents.

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    洛 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()