唐寧街.jpg

Knife這首歌是1994年電影【當男人愛上女人】When a Man Loves a Woman的主題曲,主唱者是Rockwell但是雖然 Knife 是由 Rockwell 共同參與詞曲寫作的歌曲,但首度問世卻是收錄在Monalisa Young 1983 年的個人首張專輯 "Knife" 之中。直到隔年才回收由 Rockwell 本人親自演唱。可是很明顯的Rockwell詮釋的更好,更令人心動!

 

 

You touched my life            你輕柔地觸動我的生命

With the softness in the night        在每個夜裡
My wish was your command     我的希望, 曾是你的使命

Until you ran out of love            直到你的愛, 已不再
Tell myself I`m free             告訴自己, 我自由了 

Got a chance of living just for me     能有機會只為自己而活
No need to hurry home         不需急忙回家 

Now that you`re gone              此時, 你已遠離

Knife, cuts like a knife             這痛, 如同刀割

How will I ever heal                 我如何能完全治癒這傷痛  
I`m so deeply wounded           我傷得如此之深

Knife, cuts like a knife                如同刀割般
You`ve cut away the heart of my life  你已奪去了我生命的重心

When I pretend                      當我假裝著

When I smile to fool my dearest friends    笑著欺瞞我的好友們
I wonder if they know                  我不知他們是否明白

It`s just a show                       這只是一場表演


I`m on a stage Day and night      我日夜在舞台上

I go through my charade              承受這偽裝

But how can i disguise             但我如何能夠掩飾

What`s in my eyes                   我眼眸中的....... 

I`ve tried and tried                 我已努力試著

Locking up the pain I feel inside           隱藏我內心的傷痛
The pain of wanting you Wanting you  那痛就是,需要你..需要你..

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    洛 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()