夜.jpg

Hungry like the wolf這首西洋歌曲是Duran Duran,這個合唱團所唱,都是帥哥級的表演者,Duran 的名字來源自60年代一部名為 Barbarella 的科幻電影中的一個人物,這英國80年代的流行樂隊组合的陣容包括歌手Simon Le Bon,鋼琴手 Nick Rhodes,吉他手Andy Taylor,貝斯手 John Taylor和鼓Roger Taylor

他們在
80年代晚期與 EMI 唱片公司簽訂了合同,他們的第一首單曲 Pla--net Earth 使他們小有名氣,但随後的Careless Memories卻成績不佳,在英國Top 40 排行榜上的位置很低,後來發行的Girls On Film给他們带來了輝煌的成果,是他們的第一支英國排行榜前十名的歌曲,而Hungry like the wolf更是展現出他們在詞曲創作中的實力。

飢餓如豺狼

Hungry like the wolf

城市變暗,夜晚是一條電線
Darken the city, night is a wire

地鐵裡冒著蒸汽,大地著火了(do-do-do-do-do-do-do-do-do
Steam in the subway, earth is afire (do-do-do-do-do-do-do-do-do)

女人,你想要我,給我一個訊號
Woman, you want me, give me a sign

然後我的呼吸更近了(do-do-do-do-do-do-do-do-do
And catch my breathing even closer behind (do-do-do-do-do-do-do-do-do)

與地面接觸
In touch with the ground

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

聞起來就像我的聲音,我迷失在人群中
Smell like I sound, I'm lost in a crowd

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

跨越不和諧與押韻的界限
Straddle the line in discord and rhyme

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

嘴巴是活的,汁水如酒
Mouth is alive, with juices like wine

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

在森林中被追踪,太近而無法隱藏
Stalked in the forest, too close to hide

我會在月光下遇見你(do-do-do-do-do-do-do-do-do
I'll be upon you by the moonlight side (do-do-do-do-do-do-do-do-do)

高血在你的皮膚上敲擊,它是如此緊繃
High blood drumming on your skin, it's so tight

你感受到我的熱度,我只落後了一會兒(do-do-do-do-do-do-do-do-do
You feel my heat, I'm just a moment behind (do-do-do-do-do-do-do-do-do)

與地面接觸
In touch with the ground

我正在尋找我正在追尋你
I'm on the hunt I'm after you

一種氣味和一種聲音,我迷失了,又被找到了
A scent and a sound, I'm lost and I'm found

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

昂首闊步,既不和諧又押韻
Strut on a line, it's discord and rhyme

我嚎叫、哀嚎,我追隨你
I howl and I whine, I'm after you

嘴巴是活的,都在裡面跑
Mouth is alive, all running inside

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

餓得像狼一樣
Hungry like the wolf

餓得像狼一樣
Hungry like the wolf

餓得像狼一樣
Hungry like the wolf

燃燒大地,我從人群中掙脫出來
Burning the ground, I break from the crowd

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

我聞起來就像我的聲音,我迷路了,又被發現了
I smell like I sound, I'm lost and I'm found

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

昂首闊步,既不和諧又押韻
Strut on a line, it's discord and rhyme

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

嘴巴是活的,汁水如酒
Mouth is alive, with juices like wine

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

燃燒大地,我從人群中掙脫出來
Burning the ground, I break from the crowd

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

氣味和聲音,我迷失了,又被找到了
Scent and a sound, I'm lost and I'm found

我像狼一樣餓了
And I'm hungry like the wolf

昂首闊步,既不和諧又押韻
Strut on a line, it's discord and rhyme

我正在狩獵,我正在追尋你
I'm on the hunt, I'm after you

嘴裡還活著,都在裡面跑
Mouth is alive all running inside

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    洛 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()