Stories

Stories這首曲子是Viktor Lazlo 1986出版的法、英雙語的專輯,在台灣則是被齊豫給唱紅了,當時的齊豫因這首歌,名氣不在黃鶯鶯 Tracy 之下,也確實是一首優美的曲子,這首曲與 I’ve never been to me,相同都有口白,但是唱一段,又描述一段,而且 Stories 歌詞更優美於 I’ve never been to me,嚴格說 I’ve never been to me 的歌詞不能算是優美,只是禪述自己的心聲,勸導另一位女人,而 Stories 就真的曲詞兼優了。

 

 

I remember quite clearly now when this story happened
我現在清楚記得故事發生的時候


The autumn leaves were floating and measured down to the ground
當時秋葉緩緩從空中飄落地面


Recovering the lake where we used to swim like children
我們曾在湖裡像孩子般游泳


On the sun would dare to shine
在金耀的陽光中


That time we used to be happy
那時我們多快樂


Well, I thought we were...
至少,我認為當時我們是快樂的


But the truth was that - you had been longing to leave me
但事實上-你渴求離去


Not daring to tell me
而不敢告訴我


On that precious night watching the lake vaguely conscious
模糊地回想起,那一夜你看著湖面


You said : our story was ending
對我說:我們的故事已經結束。

 

Now I'm standing here no one to wipe away my tears
現在我站在這裡 無人擦去我的淚滴


No one to keep me warm
無人讓我取暖


And no one to walk along with
也無人陪我步行


No one to make me feel
無人讓我感受


no one to make me whole
無人使我完整

 

Oh  what am I to do ?
我該如何做?


I'm standing here alone
獨自佇立於此


It doesn't seem so clear to me
一切顯得模糊不清


What am I supposed to do about this burning heart of mine
我該拿我這顆燙傷的心怎麼辦?


Oh what am I to do,
..我該如何做,


Or how should I react ?
或者我要如何反應呢?


oh tell me please !
喔誰來告訴我吧


The rain was killing the last days of summer
雨謀殺了夏天最後的日子


You had been killing my last breath of love
你謀殺了我愛情最後的一口氣


Since a long time ago…
從很久很久以前

 

I still don't think I'm gonna make it through another love story
我從來不認為我會好 好到足以展開另一段愛情


You took it all away from me
你帶走我的所有


And there I stand , I knew I was gonna be the...
現在我站在這裡,我知道我將成為那個


The one left behind
被留在從前的人


But still I'm watching the lake vaguely conscious
而我依舊看著湖  模糊的回想


And I know - my life is ending
於是我知道-我的生命已經結束

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 洛 的頭像

    蒼穹未央

    洛 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()