難以說抱歉

從年輕的學生時代至今,Chicago合唱團就一直是很多人心中的最愛,這裡指的很多人,是全世界的、國際水準的,Chicago BEE GEES 有披頭四,可稱之世界三大合唱團,而當之無愧。Chicago合唱團,縱橫樂壇四十餘年,探究芝加哥合唱團的崛起與走紅只能以異數來形容,因為六年代中晚期的搖滾樂籠罩在一片藍調聲中,藍調搖滾是當時的主流,而Chicago合唱團卻是走爵士一派,雖然他們並非唯一的爵士搖滾團,但是芝加哥合唱團,卻能把爵士樂裡主要的銅管樂器組納入正常編制,以爵士與流行、搖滾混合發展出自己獨特的樂風。


芝加哥合唱團成軍於1967年,榮獲葛萊美獎加冕的芝加哥合唱團在1972-75這段黃金年間,接續以5張專輯連霸冠軍龍頭。擁有18張金唱片與13張白金唱片的芝加哥合唱團,歷年專輯的全球銷量也早已超過12200萬張,樂團的經典地位已然確認,不容動搖。 Hard To Say I’m Sorry只是眾多金曲之一。

 

Everybody needs a little time away
I heard her say
From each other
Even lovers need a holiday
Far away from each other

Hold me now
It's hard for me to say I'm sorry
I just want you to stay
After all that we've been through
I will make it up to you
I promise to
And after all that's been said and done
You're just the part of me I can't let go

Couldn't stand to be kept away
Just for the day from your body
Wouldn't wanna be swept away
Far away from the one that I love

 

Hold me now
It's hard for me to say I'm sorry
I just want you to know
Hold me now
I really want to tell you I'm sorry
I could never let you go
After all that we've been through
I will make it up to you
I promise to
And after all that's been said and done
You're just the part of me I can't let go

After all that we've been through
I will make it up to you
I promise to
You're gonna be the lucky one

When we get there gonna jump in the air
No one'll see us 'cause there's nobody there
After all, you know we really don't care
Hold on, I'm gonna take you there

 

每個人都需要離開一段時間
我聽見她這麼說
離開彼此一段時間
即使戀人也需要放假
彼此遠離一陣子

擁抱我
我真的難以啟口說抱歉
我希望你能留下來
經過這一切之後
我會好好的補償妳
我保證
畢竟這一切都已成定局
妳是我無法割捨的一部份

我無法忍受
不能碰妳的日子
我不想被剝奪權利
遠離心愛的人

 

擁抱我
我真的難以啟口說抱歉
我真的希望妳明白
擁抱我
我真的很想對妳說對不起
我永遠都不會讓妳走
經過這一切之後
我會好好的補償妳
我保證
畢竟這一切都已成定局
妳是我身上無法割捨的一部份

經過這一切之後
我會好好的補償妳
我保證
妳將是那位幸運兒

當我們到達,將歡喜雀躍
沒人看見我倆,因為四下無人
妳知道我們並不在乎
抓緊,我準備要帶妳出發了

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    洛 發表在 痞客邦 留言(6) 人氣()